Konferencja „Budowanie zaufania w dobie regulacji”

Konferencja 5 marca 2025r

Budowanie zaufania w dobie regulacji

Aby otrzymać certyfikat z konferencji, wpisz swoje imię i nazwisko. Certyfikat zostanie wygenerowany automatycznie po zatwierdzeniu formularza.
Imię i nazwisko uczestnika:

Dla kogo

Celem konferencji jest promocja wiedzy i dobrych praktyk w zakresie zarządzania zaufaniem w środowisku regulacyjnym, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony danych osobowych, systemów sygnalistów, ryzyka prawnego oraz współpracy z kluczowymi interesauszami.

Pod patronatem

EDPO
Audyt Szkolenia Doradztwo
Sygnalistaonline
Sygnalistaonline

Program konferencji

9.10 – 9.15

Otwarcie konferencji

09:15 – 09:40

Bezpieczne przetwarzanie danych osobowych jako fundament zaufania

Michał CUPIAŁ – SafeID

9:45 – 10:10

Współpraca z radami nadzorczymi i akcjonariuszami jako klucz do zaufania

Piotr RYBICKI – Nadzorkorporacyjny.pl

10:15 – 10:40

Identyfikacja i przeciwdziałanie nadużyciom w organizacjach

Alex MOVCHAN

10:45 – 11:10

Cyber Threat Intelligence i OSINT jako element budowania zaufania organizacji oraz narzędzie do zarządzania ryzykiem

Piotr OLEKSIAK – OSINTownia.pl

Omówione zostaną techniki pozyskiwania i analizy danych wywiadowczych w identyfikacji zagrożeń oraz ich rola w zapobieganiu incydentom bezpieczeństwa. Zaprezentowane będą również analizy przypadków oraz skuteczne strategie przeciwdziałania nadużyciom, ilustrujące praktyczne zastosowanie CTI i OSINT w ochronie interesów organizacji.

11:15–11:40

Rola systemów sygnalistów w budowaniu kultury zaufania

Marcin DUBLASZEWSKI – SafeID

11:45 – 12.10

Wewnętrzne postępowanie wyjaśniające jako element budowania kultury compliance oraz zaufania i lojalności wobec pracodawcy.

Michał KACZMARSKI

Legal and Compliance Hub

Michał opowie możliwych o pułapkach i błędach popełnianych w ramach wewnętrznych postępowań wyjaśniających na tle proponowanego przez niego algorytmu działania wobec zgłoszenia sygnalisty – opisanego w książce pt. „Zgłoszenie sygnalisty. Procedura przeprowadzenia wewnętrznego postępowania wyjaśniającego.

12.10 – 12.25

Przerwa

12.25 – 12.50

Zaufany prawnik, czyli jaki?

Jakub BARTOSZEWICZ

Często się mówi, że prawnicy są zaufanymi partnerami biznesu. Niestety praktyka pokazuje, że w wielu przypadkach jest to eufemizm i biznes unika kontaktu z doradcami prawnymi jak ognia. Dlaczego tak się dzieje? Powodów może być wiele: mówienie niezrozumiałym językiem, brak jasnych rekomendacji, stopowanie biznesu przez niepotrzebne spieranie się o nieistotne kwestie w umowach, czy po prostu brak zrozumienia elementarnych potrzeb klientów. Unikanie kontaktu z prawnikiem prowadzi jednak zazwyczaj do fatalnych skutków. Jak zatem wybierać prawnika i jak budować z nim relacje oparte na zaufaniu? O tym będę mówił na Konferencji „Budowanie zaufania w dobie regulacji”.

12.55 – 13.40

Panel dyskusyjny: Budowanie zaufania – perspektywa ekspertów

Michał CUPIAŁ, Marcin DUBLASZEWSKI, Alex MOVCHAN, Michał KACZMARSKI

13.40 – 13.50

Zakończenie – podsumowanie konferencji

Prelegenci

Michał Cupiał

Prezes zarządu SafeID


Ekspert ds. ochrony danych, praktyk, wykładowca akademicki, IOD. Od 15 lat działa w branży bezpieczeństwa informacji i bezpieczeństwa cyfrowego. Od 5 lat właściciel firmy edpo.pl zajmującej się organizacją systemów ochrony danych osobowych w sektorze prywatnym i publicznym oraz upowszechnianiem wiedzy na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa danych. Pomysłodawca i współtwórca oprogramowania dedykowanego Inspektorom Ochrony Danych stworzonego na podstawie własnych doświadczeń i realnych potrzeb IODów. W wolnych chwilach psycholog i miłośnik biegów OCR.

Marcin Dublaszewski

Członek zarządu SafeID


Prawie 20 letnie doświadczenie zawodowe związane z audytem i kontrolą wewnętrzną w sektorze rządowym, samorządowym jak i w spółkach prawa handlowego.  Wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu audytu wewnętrznego na kilku polskich uniwersytetach. Koordynator projektów dotyczących oceny Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w oparciu m.in. o normę ISO 27001. Trener i wdrożeniowiec z zakresu systemów informowania o nieprawidłowościach oraz ochrony sygnalistów.

Piotr Oleksiak

osintownia.pl


Założyciel i prezes Fundacji CIIG – Cyber Intelligence and Investigation Group. Laureat Orłów Polskiej Przedsiębiorczości w dziedzinie Detektywistyki i Wywiadu. Dyrektor wykonawczy OSINTOWNIA Prosta Spółka Akcyjna uznanej jako Marka Roku 2022 przez kapitułę konkursu Orłów Polskiej Przedsiębiorczości.
Laureat i zdobywca kobaltowej odznaki ATII za deanonimizację przestępców zajmujących się handlem ludźmi w sieci Darknet. Sędzia w zawodach OSINT CTF organizowanych przez Trace Lab. Penomocnik ds. cyberbezpieczeństwa w jednostkach medycznych i szpitalach. Absolwent Sekurak Academy 2023. Certyfikowany
śledczy krypowalut (CCI). Absolwent Akademi Cyberbezpieczeństwa Cisco SecUniversity. Prywatny detektyw, pilot drona, emerytowany operator HUMINT, instruktor
przeciwdziałania improwizowanym ładunkom wybuchowym.
Jako przedsiębiorca wykorzystuje swoją wiedze i doświadczenie by pomagać przedsiębiorcom zabezpieczać ich biznes oraz dbać o bezpieczeństwo transakcji weryfikując przyszłych kontrahentów i czuwać nad bezpieczeństwem infrastruktury informatycznej i fizycznej przedsiębiorstw. Skutecznie wdraża systemy
przeciwdziałania nadużyciom. Weryfikuje procesy bezpieczeństwa zachodzące w przedsiębiorstwach. Przeprowadza testy bezpieczeństwa infrastruktury informatycznej i fizycznej w organizacjach. Działa na rzecz poprawy świadomości bezpiecznego korzystania z Internetu wśród dzieci i seniorów.

Alex Movchan

Prezes ACFE Baltics


6 lat doświadczenia w audycie, kontroli i zarządzaniu ryzykiem, w tym 12 lat na stanowiskach kierowniczych. Międzynarodowe certyfikaty: CIA (Certified Internal Auditor), CFE (Certified Fraud Examiner), CICA, CIMA DIP PM. Doświadczenie w budowaniu systemów kontroli wewnętrznej od podstaw i przygotowywaniu organizacji do IPO. Ekspert ds. wdrażania globalnych najlepszych praktyk w Europie Środkowo-Wschodniej.

Piotr Rybicki


członek rad nadzorczych i komitetów audytów w spółkach rodzinnych i prywatnych, notowanych na giełdzie papierów wartościowych, czy też z udziałem Skarbu Państwa oraz spółek komunalnych, organizator największego w Polsce projektu propagującego standardy właścicielskie – „Konferencja Rada Nadzorcza” i wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance” oraz portalu NadzorKorporacyjny.pl, doradca i trener, biegły rewident.

Jakub Bartoszewicz

Radca prawny, założyciel kancelarii Bartoszewicz. Prawnik Pracodawców


Radca prawny specjalizujący się w świadczeniu pomocy prawnej pracodawcom. Wspiera ich w wyzwaniach wiążących się z prowadzeniem przedsiębiorstwa i zatrudnianiem ludzi. W 2021 r. został wyróżniony w rankingu Dziennika Gazety Prawnej jako jeden z 50 najbardziej wpływowych prawników w Polsce. Wykonując swoją pracę dostarcza klientom dokładnie takie rozwiązania, jakich potrzebują – bez prawniczych dywagacji, bez niepotrzebnego tracenia czasu, zawsze prostym językiem. Własną kancelarię prowadzi od 12 lat. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów z zakresu Prawa Podatkowego w Szkole Głównej Handlowej.

Michał Kaczmarski


Michał jest doktorem nauk prawnych, adwokatem i ekspertem w dziedzinie kryminalistyki. Przez ponad 10 lat pracował w firmach „wielkiej czwórki” jako audytor śledczy lub ekspert w zakresie FinCrime compliance uczestnicząc w międzynarodowych projektach doradczych, skupionych wokół problematyki naruszenia amerykańskich i brytyjskich przepisów antykorupcyjnych oraz zarzutów naruszenia przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz sankcji międzynarodowych.